ولاگ چیست؟ | چگونه یک ولاگ بسازیم

  • Home
  • Blog
  • ولاگ چیست؟ | چگونه یک ولاگ بسازیم
ولاگ چیست؟ | چگونه یک ولاگ بسازیم | گمان

ولاگ چیست؟ | چگونه یک ولاگ بسازیم

Vlog ها وبلاگ های ویدئویی هستند که برای مستندسازی زندگی و به اشتراک گذاری تجربیات شما استفاده می‌شوند. در حال حاضر این سبک از تولید محتوا بسیار رایج بوده و به شما کمک می‌کند تا به فالورهای خود بیافزایید. مطمئناً شروع ساخت ولاگ کار ساده ای نیست. اما وقتی می گوییم آنقدرها هم پیچیده نیست به حرف ما باور داشته باشید. در این مقاله قرار است به شما بگوییم ولاگ چیست و چگونه یک ولاگ بسازیم تا بازخورد خوبی داشته باشد.

ساده ترین تعریف از ولاگ چیست در دنیای امروز

ولاگ ویدئویی است که زندگی یا تجربیات یک فرد را مستند می کند و معمولاً به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود. بسته به محتوایی که کاربران برای اشتراک‌گذاری انتخاب می‌کنند، طول یک ولاگ می‌تواند از 5 دقیقه تا یک ساعت باشد .از آنجایی که کلمه “vlog” از ترکیب ویدئو و وبلاگ ساخته شده است، احتمالاً می توانید حدس بزنید که یک vlog نسخه ویدیویی یک وبلاگ است. با این حال، ولاگ‌ها سرگرم‌کننده‌تر، جذاب‌تر هستند و عملکرد شگفت‌انگیزی با مخاطبان دارند.

 

تفاوت ولاگ و سایر محتوای ویدیویی

تفاوت ولاگ و محتواهای ویدیویی دیگر

ولاگ‌ها با سایر محتوای ویدیویی متفاوت هستند، زیرا در حالی که یک داستان یا تجربه را با بینندگان به اشتراک می‌گذارند، سازنده را دنبال می کنند. در طول ویدیو، سازنده معمولاً تجربه را توصیف می کند و شخصاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. در واقع به ساده‌تر می‌توان گفت که ولاگ‌ها در نوع محتوا با سایر ویدیوها تفاوت دارند.

 

چند نکته که باید رعایت کنید

اولین چیزی که شاید به ذهنتان بیاید، این است که برای ساخت ولاگ باید سرمایه اول قابل توجهی داشته باشید. این یک باور کاملا غلط است. شما می‌توانید به راحتی با یک دوربین گوشی هوشمند ولاگ خود را بسازید. تمامی کسانی که کار خود را ابتدا شروع کردند، امکانات کاملی نداشتند. پس سعی کنید تا حد ممکن از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید و بیشتر وقت خود را بروی ارائه محتوای خاص‌تر بگذارید. علاوه بر این با ایجاد روابط معتبر با بینندگان خود، می توانید اعتماد مخاطبین را افزایش دهید و روابط را تقویت کنید.

 

چگونه یک ولاگ بسازیم؛ 4 مرحله اصلی تا ساخت یک ولاگ

ساخت ولاگ چهار مرحله ساده دارد. بسته به جایگاه خود، می توانید انتخاب کنید که هر مرحله چقدر پیچیده یا راحت باشد. بسیاری از مردم با سبک آماتوری از ساخت ولاگ به موفقیت دست می‌یابند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند مسیر حرفه‌ای‌تر را طی کنند. اما به حال هر ترجیحی که داشته باشید، این پنج مرحله به شما یاد می‌دهد که چگونه یک vlog بسازید، حتی اگر قبلاً این کار را نکرده باشید.

 

از پیش برنامه ریزی کنید

نوع ولاگ خود را انتخاب کرده و جایگاه خود را مشخص کنید. آیا شما یک ولاگر طبیعت‌گرد هستید یا می‌خواهید یک تحلیلگر بازی‌های ویدیویی باشید؛ انتخاب باشماست. از سازندگان دیگر الهام بگیرید تا بتوانید خود را پیدا کنید و شخصیتی قوی به صورت آنلاین ایجاد کنید. قبل از فیلمبرداری و نوشتن فیلمنامه، محتوای خود را مشخص کنید. برنامه ریزی از قبل به موفقیت ولاگ شما کمک می کند.

 

وسایل و ابزار مورد نیاز خود را بشناسید

یک ولاگر در حال ضبط یک ولاگ

شما می‌توانید بر اساس سبک و نوع محتوای خود، میزان ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید، اما به برخی از این‌ وسایل نیاز ضروری دارید. از مهم‌ترین وسایل برای ساخت ولاگ روی دوربین، سه پایه، میکروفون، کیت نورپردازی و تله پرومتر تمرکز کنید. مهم‌تر از همه برای ویرایش ولاگ خود به یک تدوین‌گر حرفه‌ای نیاز دارید تا محتوای ویدیویی شما جذاب‌تر باشد.

 

متن را اجرا و ضبط کنید

اجرا همه چیز است. ولاگ خود را از نظر بصری جذاب کنید. این کار با انتخاب یک پس زمینه مناسب انجام می‌شود. سبک شخصی خود را نشان دهید و برای سرگرمی آماده شوید. هنگامی که برای ضبط آماده شدید، مخاطبان خود را با مهارت ها و شخصیت داستان سرایی خود درگیر کنید.

 

ممنون که تا اینجا ما را همراهی کردید. امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا پاسخ درست ولاگ چیست را پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه یک ولاگ بسازید. شما همچنین می‌توانید ما در اینستاگرام دنبال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3317

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *