اصول اولیه سئو | چگونه سایت خود را به رتبه یک برسانیم؟

اصول اولیه سئو | چگونه سایت خود را به رتبه یک برسانیم؟ | گمان

اصول اولیه سئو | چگونه سایت خود را به رتبه یک برسانیم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر شخص که کسب و کار اینترنتی را راه‌اندازی می‌کند؛ نمایش دادن سایت خود در صفحه اول serp است. شاید خیلی‌ها فکر کنند که این کار برای تمامی کسب و کارها به دلیل نداشتن رقیب سخت نیست اما خوب است بدانید که حتی اگر در کار خود رقیب هم نداشته باشید، نیاز دارید تا اصول اولیه سئو را برای تولید محتوا وبسایت خود رعایت کنید.

سئو چیست؟؛ اهداف استفاده از سئو

بیایید با پرسیدن یک سوال واضح شروع کنیم: سئو دقیقا چیست؟ خوب، سئو مخفف «بهینه سازی موتور جستجو» است. این فرآیند برای دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان، ارگانیک، سرمقاله یا طبیعی در موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. هدف از انجام اصول سئو بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است. به یاد داشته باشید، هر چه وب سایت بالاتر باشد، افراد بیشتری آن را خواهند دید.

 

اصول اولیه سئو برای رتبه بندی بهتر

درک اصول و تاکتیک های سئویی به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید. علاوه بر این درک اصول اولیه سئو به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چرا آنها را انجام می‌دهید و می‌توانید این اصول را فراتر از تاکتیکی که استفاده می‌کنید گسترش دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که هر بر پایه اصول اولیه سئو است.

 

گوگل قوانین را تعیین می کند

تولید محتوا

اکثریت قریب به اتفاق ترافیک جستجو از طریق Google انجام می‌شود. این یعنی بیش از 85٪. نزدیکترین رقیب بینگ است که حدود 5 درصد بقیه ترافیک جستجو در آنجا است.

از آنجایی که اکثر مردم از گوگل استفاده می کنند. شما وب سایت خود را عمدتاً برای الگوریتم گوگل بهینه سازی خواهید کرد. این بدان معنا نیست که شما نباید یک استراتژی سئو برای بینگ و یاهو نیز داشته باشید؛ اما این احتمال وجود دارد که اکثر مشتریان شما از محبوب ترین موتور جستجوی اینترنت استفاده کنند.

پس بهتر است تا طبق قوانین گوگل بازی کنید. بهترین روش های انجام اصول اولیه سئو را بخوانید و بدانید چه چیزی می تواند سایت شما را بالاتر ببرد یا حتی جریمه کند. گوگل یک راهنمای کامل برای SEO برای مبتدیان دارد.

 

بدون تولید محتوا با کیفیت نمی توانید رتبه بندی کنید

هنگامی که به صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نگاه می کنید، رتبه بندی محتوا را به ترتیبی می بینید که موتور جستجو معتقد است بیشترین تا کمترین ارتباط را دارد. کلمه کلیدی در اینجا محتوا است. همه این فهرست ها صفحات وب آنلاینی را نشان می دهند که حاوی نوعی محتوای مفید برای جستجوی کاربر است.

 

برای اینکه بتوانید در رتبه بندی گوگل دیده شوید، باید محتوای مفید و باکیفیت برای جستجوگران ایجاد کنید؛ اما این کار مستلزم چه اصولی از سئو است؟

 

تولید محتوا: پست وبلاگ، ویدئو، مقاله، اینفوگرافیک و غیره که با هدف سرگرمی، اطلاع رسانی یا خدمت رسانی به کاربران ساخته شده است.

تولید محتوا کیفیت بالا: محتوای با کیفیت بالا اصلی است و به جستجوگر آنچه را که به دنبالش بود می‌دهد. تولید محتوای خاص، یکی از مهم‌ترین اصول اولیه سئو است.

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که کلمات کلیدی مهم، شخصیت‌های خریدار، قیف خرید و کانال‌های بازاریابی را گرد هم می‌آورد تا از محتوای با کیفیت بالا برای جذب ترافیک ارگانیک و تبدیل آن ترافیک به مشتریان استفاده کند. اگر می خواهید شانسی برای رتبه بندی بالا در SERP ها داشته باشید، به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارید.

 

تجربه کاربر حرف اول را می زند

هدف از انجام اصول اولیه سئو جلب رضایت موتورهای جستجو است و آن‌ها نیز می‌خواهند کاربران را راضی کنند. بنابراین فقط روی بهینه سازی برای گوگل تمرکز نکنید. هدف اصلی شما باید ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران باشد. با انجام این کار، احتمالاً بسیاری از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را در این فرآیند برآورده خواهید کرد.

 

3 نکته ای از اصول اولیه سئو که هیچگاه نباید فراموش کنید

3 نکته ای از اصول اولیه سئو که هیچگاه نباید فراموش کنید

کاربران بیش از چند لحظه منتظر لود شدن صفحه شما نخواهد بود. پس تا می‌توانید کاری کنید که صفحه شما با سرعت بالاتری لود شود. این موضوع ارتباط کاملا مستقیم با ایندکس شدن سایت شما توسط گوگل دارد.

در دنیای امروز بیشتر سرچ ها توسط گوشی های هوشمند انجام می‌شود؛ بنابراین گوگل نسخه موبایل وب سایت شما را قبل از دسکتاپ رتبه بندی می‌کند. این بدان معناست که محتوای شما باید در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه با هر اندازه صفحه نمایش به خوبی کار کند.

طراحی سایت ساده داشتن فقط برای ربات‌های گوگل به خاطر شناختن شما مفید نیست. کاربران همچنین از صفحاتی با دسته بندی منظم‌تر و راحت‌تر به نسبت دیگر وب سایت‌های شلوغ استقبال می‌کنند. این یک دنباله ایجاد می‌کند که آنها را در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعاتی که می خواهند بدانند هدایت می کند.

 

در تولید محتوا، کلمات کلیدی مهم هستند اما همه چیز نیستند

در روزهای اولیه موتورهای جستجو، الگوریتم گوگل برای رتبه بندی محتوا بسیار بیشتر از الان به کلمات کلیدی متکی بود. مردم با پر کردن کلمات کلیدی (استفاده از کلمه کلیدی هر چند بار در یک صفحه) از آن استفاده کردند تا اینکه گوگل شروع به نظارت بر تراکم کلمات استفاده شده در صفحه کرد. اگر کلمه کلیدی در مقایسه با تعداد کل کلمات صفحه بارها ذکر شده باشد، گوگل متوجه می‌شود که هرزنامه است.

 

از کلمات مترادف و مشابه استفاده کنید

اکنون الگوریتم گوگل بسیار پیشرفته تر شده است. در حالی که هنوز باید از کلمات کلیدی برای افزایش شانس خود برای یک عبارت خاص کوتاه یا بلند استفاده کنید، نیازی نیست که مانند گذشته به آنها اعتماد کنید. امروزه گوگل در درک زمینه کلی صفحه شما بهتر است. همانطور که در اینجا وجود دارد، می‌تواند بر اساس مترادف ها و عبارات مرتبط، تصاویر و حتی پاسخ کاربران در صفحه شما، تشخیص دهد که آیا صفحه شما برای جستجوگران خوب است یا خیر. پس زیاد بهش فکر نکن طبیعی بنویسید و از مراجعه به افزونه ها برای کمک دریغ نکنید.

 

ممنون که ما را تا انتها حمایت کردید ما در این مقاله قصد داشتیم تا اصول اولیه سئو را به صورت کلی به شما توضیح دهیم. شما می‌توانید نظرات خود را در پایین این پست یا صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=4463

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *