این اصول تولید محتوا را رعایت نکنید تا دیده نشوید!

این اصول تولید محتوا را رعایت نکنید تا دیده نشوید!

این اصول تولید محتوا را رعایت نکنید تا دیده نشوید!

شاید کلمه ی تولید محتوا برای خیلی ها بسیار پیچیده باشد اما خوب است بدانید که شما در طول روز شاید بارها و بارها این کار را انجام می دهید. به عنوان مثال اگر در حال پیشنهاد یک فروشگاه خوب به نزدیک ترین دوستتان هستید، شما به طور ناخودآگاه برای فروشگاه تولید محتوا کردید.

تولید و ارائه محتوا کار چندان سختی نیست اما آیا این کار پایبند با اصول یا قوانینی نیست و هر شخصی می تواند یک محتوا تولید کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا اصول کلی یک محتوای مناسب را به شما معرفی کنیم.

 

5 کلید اصلی تولید محتوا

هر محتوا نیاز دارد که در عین حال که خلاقانه باشد، از اصول و قوائدی نیز پیروی کند. هر کدام از این کلید ها به کمک شما خواهند آمد تا یک محتوای مناسب تولید کنید. البته باید بدانید این کلید ها در کنار هم می توانند قفل ورود شما را به صفحات اصلی سرچ گوگل باز کنند.

 

شناخت رقبا؛ گام اول قبل تولید محتوا

قبل از این که شروع به نوشتن کلمه ای کنید، به دنبال رقبای خود باشید. مطمئن باشید که در هر رابطه ای که می خواهید تولید محتوا کنید، یک یا چندین نفر قبل شما درباره ی آن محصول یا خدمات، محتوایی تولید کرده اند. سعی کنید تا اکثر محتوا های مشابه به موضوع خود را مطالعه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا از اشتباهات آن ها درس گرفته و تکرارشان نکنید. علاوه بر همه ی این ها شما به راحتی می توانید از نحوه ارائه محتوای رقبا ایده برداری کنید؛ فقط حواستان باشد که کپی کاری نمی تواند جالبی باشد. پس تا می توانید خلاقیت به خرج دهید تا در این رقابت برنده شوید.

 

خوب بنویسید تا راحت تر خوانده شوید

فرض کنید که قصد دارید برای جدیدترین تلفن همراه شرکت آیفون قصد تولید محتوا دارید؛ آیا از کلمات ادبی یا سنگین برای معرفی این گوشی استفاده می کنید؟ قطعا نه؛ این کار باعث می شود که مخاطب، تنها پس از چند لحظه از صفحه شما بیرون آمده و به صفحه دیگری مراجعه کند. بهترین روش نوشتن، استفاده از ساده ترین راه معرفی محصول یا خدمات با کلمات شیوا و روان است. برای این کار بهتر است سعی کنید تا با کتاب خواند دایره لغات خود را بالا ببرید.

 

سئو مبتنی بر متن؛ کلید واژه طلائی دیده شدن

این اصول تولید محتوا را رعایت نکنید تا دیده نشوید!

یکی از اصلی ترین کلید های موفقیت شما، استفاده از اصول سئو در متن است. با رعایت چند اصل اساسی و ساده می توانید کاری کنید تا گوگل شما را راحت بشناسد. از نگاه عموم مردم موتور جستجوی گوگل در شناخت سایت ها باهوش عمل می کند اما این باور کاملا غلط است. تا زمانی که شما از کلمات کلیدی و مرتبط به موضوعی  به اندازه کافی ننویسید، گوگل به هیچ عنوان نه شما را خواهد شناخت و نه معرفی خواهد کرد. البته استفاده متعدد از این کلمات نیز ممکن است اثر عکس نیز دهد. پس سعی کنید تا حدودی با اصول سئو محتوایی آشنا شوید.

 

چرا صداقت برگه برنده شما در تولید محتوا است؟

نکته ی مثبتی که می تواند محتوای شما را نسبت به بقیه متمایز کند، صادق بودن با مخاطب است. صداقت با مشتری همیشه اثر مثبت دارد و در طولانی مدت باعث ایجاد اعتماد و حس رضایت می شود. برای مثال در هنگام ارائه  محصول هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف را به طور کامل با مخاطب خود در میان بگذارید.

 

با عکس چشمان مخاطب را نوازش کنید

این اصول تولید محتوا را رعایت نکنید تا دیده نشوید!

سعی کنید در دل متن تان حتما از عکس استفاده کنید. این کار باعث می شود تا مشتری یا مخاطب شما هر از چند گاهی کمی با دیدن عکس از خواندن دست بردارد و استراحت کند. علاوه بر این وجود عکس باعث می شود که مخاطب شما احساس خستگی یا زیاد بودن متن را نکند. به عنوان مثال یک مقاله بدون عکس 700 کلمه را با یک مقاله 1200 کلمه ای با 8 عکس فرض کنید. به نظر شما کدام بیشتر خوانده خواهد شد. حتما مقاله 1200 کلمه ای همراه با عکس! پس تا می توانید با عکس های با کیفیت و مرتبط به متن مخاطب را مجذوب محتوای خود کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از اصول تولید محتوا را به شما معرفی کنیم. البته که این موارد به صورت کلی بوده و هر کدام از کلیدهای آن خود نیاز معرفی در مقاله های جدا دارد. حال به نظر شما کدام یک از این کلید ها مهم تر از دیگر است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3083

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *