طلایی ترین نکات تولید محتوا | نکات کلیدی تولید محتوا

طلایی ترین نکات تولید محتوا | نکات کلیدی تولید محتوا | گمان

طلایی ترین نکات تولید محتوا | نکات کلیدی تولید محتوا

اگر فکر می‌کنید که تولید محتوا چیزی فراتر از آماده کردن چند پست برای صفحه مجازی یا وبلاگ شما نیست؛ سخت در اشتباهید! شما باید قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ برای تولید هر محتوایی، اصولی را یاد بگیرید تا به برندسازی شما کمک کند. در غیر این صورت باید منتظر شانس یا اقبال باشید تا شاید اتفاق خاصی برای شما رخ دهد. پس بیاید با هم طلایی ترین نکات تولید محتوا را بررسی کنیم.

چگونه محتوای برند ایجاد می کنید؟

تلاش برای ارائه ایده های محتوای برندینگ می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که باید برای شروع تولید محتوا برای برند خود طی کنید. شما با این روش‌ها و نکات می‌توانید هم محتوای خاصی تولید کنید و هم در مسیر برندسازی قرار بگیرید.

 

نام تجاری یک مولفه بزرگ برای برندسازی

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چه تعداد از مردم برای ایجاد ابزارهای برند مانند یک راهنما برای تولید محتوا وقت نمی‌گذارند. ایجاد یک راهنمای یا یک قالب واحد که مواردی مانند فونت‌ها، سایز فونت و سر تیترها، لحن و صدا، استانداردهای تصویر و همه این جزئیات کوچک را پوشش می‌دهد، در زمان تولید محتوا به شما کمک خواهد کرد. این دستورالعمل ها تضمین می کند که محتوای شما با برند شما سازگار و مرتبط است و هر کسی که آن را مشاهده می کند می تواند آن را به عنوان محتوای منحصر به فرد شما تشخیص دهد.

 

مخاطب خود را مشخص کنید

تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌خواهید برای کدام قشر از جامعه محتوا تولید کنید؟ سعی می‌کنید با محتوای خود به چه کسانی برسید؟ جمعیت‌شناسی منحصربه‌فرد در هر یک از پلتفرم‌های تولید محتوا که استفاده می‌کنید چه کسانی هستند؟ چه نوع محتوایی برای کدام افراد جامعه جمعیت مناسب است؟ یکی از طلایی ترین نکات تولید محتوا، شناخت مخاطب و دسته بندی آن‌ها است.

 

با یک استراتژی خود برند خود را بسازید!

ایجاد یک چارچوب استراتژی محتوا ایده خوبی است. این را به عنوان طرح اولیه خود در نظر بگیرید. استراتژی محتوا شامل تمام جزئیات مربوط به چه چیزی، چه زمانی، کجا و چراهایی خواهد بود که باید در فرآیند تولید محتوا آن‌ها را رعایت کنیم. استراتژی محتوا به عنوان یک امتیاز اضافی، این می‌تواند به شما کمک کند با تنظیم برنامه تولید محتوا در مسیر خود بمانید و پیشرفت کنید.

 

از مهم ترین نکات تولید محتوا؛ ایده های طوفان فکری

طوفان فکری می تواند ایده های جذابی برای شما خلق کند

بالاخره زمان آن رسیده که به بخش محتوای واقعی برسیم! در حالی که مراحل قبلی را طی می‌کردید، این جرقه چند ایده را ایجاد کرد. اکنون زمان آن است که آنها را یادداشت کنید و آنها را توسعه دهید. فراموش نکنید که به محتوای منحصر به فرد برای هر قشر فکر کنید تا نه فقط یک بخش از جامعه بلکه در تمامی جامعه برندسازی صورت گیرد. علاوه بر این نگاه کردن به نمونه‌های تولید محتوا از رقبای شما ممکن است به ایجاد برخی ایده ها کمک کند.

 

چه محتوایی می توانم ایجاد کنم؟

نوع محتوایی را ایجاد کنید که مطابق با ترجیحات مخاطبان شما باشد. برای این کار فکر کنید که اگر شما جای مخاطب بودید چه انتظاراتی داشتید؟ یا مثلا فکر کنید که مخاطبین شما نیاز به یادگرفتن چه مطالبی را دارند؟ هنگام انتخاب موضوع محتوای خود، با سوالاتی که مردم می‌پرسند شروع کنید. شاید فکر کنید که پیدا کردن این سوالات بسیار سخت هستند اما نگران نباشید؛ ابزارهایی برای تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد. از معروف‌ترین این ابزارها می‌توان گوگل ترندز، گوگل ادز، کیورد تولز اشاره کرد. البته این سایت‌ها تنها تعدادی از معروف‌ترین‌ها هستند.

 

از طلایی ترین نکات تولید محتوا؛ کپی کردن ممنوع!

اگر می‌خواهید خاص باشید و در رتبه‌های بالای گوگل دیده شوید، کپی نکنید! مهم است که به یاد داشته باشید که قوانین کپی رایت باید رعایت شود. یکی از نکاتی که در هنگام تولید محتوا برای دیده شدن در رنکینگ گوگل بسیار مهم است، انتخاب عکس خاص یا تهیه عکس منحصر به فرد خواهد بود. سعی کنید تا حد امکان یا عکس را خودتان بگیرید و یا اگر می‌خواهید آن را طراحی کنید. نکته دیگری که هنگام تولید محتوای نوشتاری باید در نظر داشته باشید این است که منابع خود را با استفاده از پیوندها به درستی ذکر کنید.

 

سئو خوب شما مانند آسانسور بالا می‌برد!

سوشال مارکتینگ در کنار سئو خوب می تواند شما را تا حد زیادی بالا ببرد

یکی دیگر از طلایی ترین نکات تولید محتوا، یادگیری و استفاده سئو در محتوا است. اغلب کسانی که نام سئو را می‌شنوند، فکر می‌کنند که سئو یک کاری است که نیاز به برنامه نویسی دارد و به طوری از یادگیری یا انجام آن در متن امتنا می‌کنند. اما این انجام سئو محتوا به هیچ عنوان سخت نیست. شما فقط کافیست تا هنگام نوشت متن خود اصول سئو و محتوایی را رعایت کنید. به عنوان مثال سعی کنید تا هنگام نوشتن متن خود بین 1.5 تا 2 درصد از کلمه کلید خود استفاده کنید. این روش یکی از ساده ترین و مهم ترین اصول رعایت سئو محتوایی است.

 

خب ممنون که مارا تا اینجا همراهی کردید. ما در این مقاله طلایی ترین نکات تولید محتوا را به شما معرفی کردیم. این نکات کلید تولید محتوا می‌تواند در کنار یک استراتژی محتوایی خوب شما را در راستای برندسازی کمک کند. شما می‌توانید در انتهای همین پست نظر خود را راجب مقاله به اشتراک بگذارید یا در این کار را در صفحه اینستاگرام ما انجام دهید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3337

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *