تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول | بخش اول Slogan | گمان

تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول | بخش اول Slogan | گمان

تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول | بخش اول Slogan | گمان

کلمات معانی را تغییر می‌دهند. در زندگی روزمره، چیزهای زیادی را گوش می‌دهیم و می‌گوییم؛ برخی از کلمات در ذهن ما باقی می‌مانند، بسیاری اما با گذشت زمان از بین می روند. هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را به خاطر بیاورد، اما وقتی می گویم “ارتباط با مردم” ممکن است ذهن شما بلافاصله متوجه شود که من در مورد نوکیا صحبت می کنم. اگرچه شعارها به کندی کار می کنند، اما مؤثر هستند و ماندگاری آنها طولانی است. تبلیغات عالی همیشه اعتبار بیشتری کسب می‌کند، چه در مورد تبلیغات بنری صحبت کنیم، چه تبلیغات تلویزیونی یا هر تبلیغات دیجیتال دیگری. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول را با شما مطرح کنیم.

شعار یا slogan چیست؟

شعار یا slogan، یک عبارت کلیدی نشان دهنده یک محصول و یک شرکت است که پیامی مشخص را به مصرف کنندگان برند شما منتقل می‌کند. اما بیشتر از این است. یک شعار به کسب و کار شما اجازه می دهد تا در خط مقدم باشد و برای مخاطبان در سراسر جهان مرتبط و به یاد ماندنی شود. این راه را برای ویژگی اصلی آن هموار می کند: شعارها باید به یاد ماندنی باشند. آنها بینشی در مورد اینکه کسب و کار شما چیست و محصولات یا خدمات شما چگونه برای آنها سودمند است به مردم می دهند.

 

تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول؛ اینگونه بنویسید

وقتی در مورد شعار صحبت می کنیم، چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم، یعنی آنها باید به یاد ماندنی، مفهومی، بیان کننده یک ماموریت (هدف دقیق شرکت)، قابل پیش بینی و عملی باشند.

 

شعار دادن بخش ضروری برندسازی است اما چرا؟

شعار دادن بخش ضروری برندسازی است اما چرا؟

شعار فقط یک برچسب نیست که تبلیغ کنندگان ایجاد می کنند. آنها باید مانند یک بازی استراتژیک عمل کنند. در درازمدت، شعارهای خوب با ذهن مشتری بازی می‌کند و باعث می‌شود فکر کند محصول شما یک محصول قابل اعتماد است. بنابراین، شرکت ها تا زمانی که به یک قطعه عالی دست پیدا کنند، به آزمایش ادامه می دهند.

 

مک دونالد بهترین نمونه یک برند موفق با اسلوگان

مک دونالد بهترین بهترین نمونه برای مثال شعار مناسب است. آنها به تغییر شعارهای خود ادامه دادند تا اینکه در سال 2003 یک برچسب عالی پیدا کردند “من آن را دوست دارم”. به گفته این شرکت، این نشان دهنده ایده آل برند آنها بود زیرا آنها می خواهند که هر مشتری پس از استفاده از خدمات آن احساس مشابهی داشته باشد. بنابراین این یک فروشنده عالی و یادآور نهایی برای خدمات مک دونالد بود! این برند بهترین نمونه تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول است.

 

تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول؛ اعتماد کسب کنید

این شعارها حس خوبی به مصرف کنندگان مک دونالد می دهد و آنها در واقع از حضور در کنار خانواده احساس خوشحالی می کنند. البته، شعارها شما را در SERP ها قرار نمی‌دهند؛ اما مطمئناً در ذهن مشتری قرار خواهید گرفت. شعارها یادآوری، به خاطر سپردن و شناسایی نام تجاری شما را در زمانی که بیشترین اهمیت را دارد آسان می کنند، آنها باعث می شوند برند شما قابل اعتمادتر به نظر برسد.

 

چرا Slogan مانند سایه ای بر روی نام برند عمل می کند؟

ایجاد یک هویت برجسته چیزی است که هر برندی آرزو می کند و بنابراین دریافت یک هویت اضافی مطمئناً یک امتیاز است. شعار با نام برند شما دوخته می‌شود و وقتی هر کدام از آنها استفاده شود؛ دیگری به یاد مخاطب خواهد آمد. بنابراین از نظر فنی به عنوان سایه ای برای نام برند شما عمل می کند.

 

تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول

یک slogan مناسب می تواند شما را همیشه در ذهن ها نگه دارد

یک نام تجاری نمی تواند به تنهایی به عنوان یک ارتباط فشرده برای نام تجاری صحبت کند. بنابراین شعارهای برند نقش کلیدی در ارتباط با ماهیت یک برند دارند. Slogan به دلیل تاثیرگذاری بیشتر و معنی دادن به اسم به جای نام تجاری است. شعار در مقایسه با اسم یک کلمه جذاب و همچنین استادانه است. یک عبارت با معنی ظاهراً برای مردم راحت تر است که با آن ارتباط برقرار کنند و به خاطر بسپارند، بنابراین تأثیر اسم برند با سایه آن یعنی شعار برجسته می شود.

 

Slogan تنها گام اول است؛ خدمات شما مشتری را برمی گرداند

شعار فقط یک قلاب فروش باشد یا معنای واقعی برای برند، در واقع به عنوان یک DNA برای هر برندی عمل می کند. یک شعار واقعاً موفق، اگر بخواهد همچنان موفق بماند، فقط یک مزیت نیست، بلکه یک تعهد است. این همان چیزی است که برند مخفف آن است! این DNA برای برند نه تنها مشتریان را جذب می کند، بلکه مدیریت و کارمندانی را که تحت این نام کار می کنند نیز جذب می کند.

 

Slogan باید قابل پیش بینی باشد

شعارها باید به راحتی قابل پیش بینی باشند. منظور من از قابل پیش بینی این است که به راحتی می توان حدس زد که در مورد چیزی صحبت می کند که قابل نوشیدن است. در مورد شکلات یا بستنی می توان گفت: «با یکبار بخورید تا یک عمر دلتان بخواهد». این شعارها به راحتی قابل پیش بینی هستند و به برند خود هویت می‌بخشند.

 

ممنون که انتهای بخش اول مقاله تاثیر شعار بر معرفی و فروش محصول با ما همراه بودید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7084

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *