وبلاگ چیست؟ | تفاوت وبلاگ و وبسایت + وبلاگ نویس کیست

  • Home
  • Blog
  • وبلاگ چیست؟ | تفاوت وبلاگ و وبسایت + وبلاگ نویس کیست
وبلاگ چیست؟ | تفاوت وبلاگ و وبسایت + وبلاگ نویس کیست | گمان

وبلاگ چیست؟ | تفاوت وبلاگ و وبسایت + وبلاگ نویس کیست

در دنیای امروز که کلمه ولاگ خیلی بیشتر از وبلاگ کاربرد دارد و نامش شنیده می‌شود؛ خوب است که زادت این کلمه آشنا شوید و یاد بگیرید که ایده ولاگ دقیقا از کجا آمده است. در این مقاله قصد داریم تا مفهوم ساده وبلاگ چیست؟ و چه تفاوتی بین وبلاگ و وبسایت وجود دارد را به شما آموزش دهیم. ما همچنین در مورد سناریوهای استفاده، با مثال های دنیای واقعی، و مزایای آنها صحبت خواهیم کرد.

وبلاگ چیست؟ ساده ترین تعریف از یک کلمه کاربردی

وبلاگ نوعی وب سایت است که در آن محتوا به ترتیب زمانی ارائه می‌شود. محتوای یک وبلاگ عموما توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد برای ارائه اطلاعات به سبک مکالمه اداره می شوند. با این حال، اکنون هزاران وبلاگ شرکتی وجود دارد که محتوای اطلاعاتی و سبک رهبری فکری زیادی تولید می‌کند.

 

تاریخچه جامع از وبلاگ

تاریخچه وبلاگ

اولین وبلاگ‌ها از خاطرات و مجلات آنلاین در اواسط دهه 90 شکل گرفتند. در آن زمان، کاربران اینترنت تنها صفحات وب شخصی خود را به طور منظم در مورد زندگی شخصی، افکار و نظرات اجتماعی خود بروز رسانی و منتشر می‌کردند. اصطلاح وب لاگ برای اولین بار در اواخر دهه 90 مورد استفاده قرار گرفت که بعدها به وبلاگ و سپس we blog و در نهایت به وبلاگ تبدیل شد. با توجه به تعداد روزافزون این گونه صفحات وب، ابزارهای متعددی ظاهر شدند که ایجاد مجلات آنلاین و وبلاگ‌های شخصی را برای کاربران آسان‌تر کرد. این ابزار باعث شد تا وبلاگ نویسی به خاطر سهولت، بین مردم رواج پیدا کند. در سال 1999 وب سایت وبلاگ نویسی محبوب Blogger.com راه اندازی شد که بعداً در فوریه 2003 توسط گوگل خریداری شد.

 

وردپرس و تحول بزرگی که با خود به همراه آورد

در همان سال، وردپرس اولین نسخه خود را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی در می 2003 منتشر کرد. امروزه، وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وبلاگ‌نویسی در جهان است که بیش از 43 درصد از وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را تامین می‌کند. این پلتفرم به قدری معروف و قابل دسترس است که شما می‌توانید با دیدن چند ساعت فیلم آموزشی به راحتی آن کار کنید.

 

تفاوت بین وبلاگ و وبسایت

وبلاگ‌ها خود به نوعی وبسایت هستند. تنها تفاوت واقعی بین وبلاگ و سایر وب سایت این است که وبلاگ‌ها به طور منظم با محتوای جدید به روز می شوند که به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شود. وب‌سایت‌های معمولی ماهیت ثابتی دارند که در آن محتوا در صفحات سازمان‌دهی شده است و مرتباً به‌روزرسانی نمی‌شوند. در حالی که یک وبلاگ پویا است و معمولاً بیشتر به روز می شود. برخی از وبلاگ نویسان روزانه چندین مقاله جدید منتشر می‌کنند.

 

کاربرد وبلاگ و وب سایت

همانطور که گفتیم وبلاگ‌ها می‌توانند بخشی از یک وب سایت بزرگتر باشند. اغلب کسب‌وکارها یک بخش وبلاگ دارند که در آن به طور مرتب محتوا برای اطلاع‌رسانی و آموزش مشتریان خود ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از وردپرس برای ایجاد یک وب سایت و وبلاگ استفاده کنید، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل از وردپرس برای ایجاد وب سایت کسب و کار کوچک خود استفاده می‌کنند. به زبان ساده، همه وبلاگ‌ها می‌توانند یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت باشند ولی با این حال، همه وب سایت‌ها را نمی‌توان وبلاگ نامید.

 

وبلاگ نویس کیست؟

در چند وقت اخیر وبلاگ نویسان به دلایل مختلف به شهرت رسیده‌اند. وبلاگ نویسی برای بسیاری تبدیل به یک حرفه شده است. با دیدن این، حتی بیشتر، مردم تصمیم می گیرند به صفوف وبلاگ نویسی بپیوندند. به عبارتی دیگر وبلاگ نویسان افرادی هستند که دوست دارند بخش هایی از زندگی خود را با شما به اشتراک بگذارند. آنها در مورد موضوعات مختلف از هنر، طراحی خانه، نجاری، و مقالات مالی پست می‌کنند.

معنی وبلاگ چیست

وظیفه وبلاگ نویسان

وبلاگ ها به شما این امکان را می دهند که در مورد هر موضوعی که به آن علاقه دارید صحبت کنید و نظر خود را بیان کنید. برخی از وبلاگ نویسان را خواهید دید که در مورد هر فعالیتی که در طول روز انجام می‌شود می نویسند. این فعالیت ها ممکن است از چیزهای کوچکی مانند بیدار شدن از خواب گرفته تا مسائل مهمی مانند حقوق بشر و تغییرات آب و هوایی متغیر باشد! امروزه این کار اکثرا به صورت ولاگ یا پست در توییتر نیز انجام می‌گیرد.

 

ممنون که ما را انتهای مقاله همراهی کردید. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را به مفهوم ولاگ چیست؟ و تفاوت وبلاگ و وبسایت آشنا کنیم. همچنین در این مقاله به شما گفتیم که وبلاگ نویس کیست و چه وظیفه‌ای دارد. شما همچنین می‌توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3324

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *