نرخ کلیک چیست؟ | هر آنچه باید از CTR بدانید اینجاست | گمان

نرخ کلیک چیست؟ | هر آنچه باید از CTR بدانید اینجاست | گمان

نرخ کلیک چیست؟ | هر آنچه باید از CTR بدانید اینجاست | گمان

میانگین نرخ کلیک برای یک سایت چقدر باید باشد؟ معمولا وقتی مردم این سوال را از شما می‌پرسند، قصد محک زدن CTR یک سایت را دارند. اما آیا همه‌ی مردم تعبیر درستی از مفهوم نرخ کلیک بر محتوای یا محصولشان را دارند؟ در صورت کم بودن CTR چه باید کنیم؟ امروز و در این مقاله از مجله گمان قصد داریم تا درباره عبارت نرخ کلیک چیست؟ با شما سخن بگوییم و سپس گام به گام باهم به سراغ نحوه افزایش آن در سایت خود برویم. پس اگر به دنبال دیده شدن محصول یا محتوای خود هستید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ساده ترین مفهوم “نرخ کلیک” چیست؟

ساده ترین مفهوم "نرخ کلیک" چیست؟

نرخ کلیک، به طور کلی، نسبت کلیک به نمایش است. حال بسته به کیفیت محتوای شما CTR می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر برود. نرخ کلیک به روش کلی صورت می‌گیرد: یکی ارگانیک و دیگری با تبلیغات است. یکی از روش‌هایی که به بالا بردن نرخ کلیک کمک می‌کند تبلیغ در گوگل ادز است که در ادامه مقاله به طور مختصر در مورد تبلیغات در GOOGLE ADS توضیح خواهیم داد. البته روش‌های دیگری نیز برای بالا رفتن نرخ کلیک وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها نیز اشاره خواهد شد.

 

نرخ کلیک ارگانیک چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

نرخ کلیک ارگانیک به درصدی از کاربرانی که بر روی یک نتیجه در موتور جستجو کلیک می‌کنند گفته می‌شود. این موضوع کاملا به کیفیت محتوا، سئو محتوا و سئو کلی سایت شما بستگی دارد. اگر تلاش خود را با تولید محتوای منحصر به فرد، برای بهبود CTR ارگانیک متمرکز کنید، می‌توانید رتبه گوگل خود را بهبود بخشید. هنگامی که URL ها به طور مکرر بازدید می‌شوند، الگوریتم موتور جستجو گوگل صفحه شما را ارزشمند تشخصی داده و مطلب شما را با کلمات کلیدی مختلف در رنکینگ‌های بهترین نمایش خواهد داد.

 

بهترین روش افزایش نرخ کلیک؛ استفاده از “کلمات کلیدی بلند” در محتوا

یکی از اولین راه‌هایی که می‌توانید CTR(Click Through Rate) ارگانیک خود را تقویت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است به‌ویژه در عنوان‌ها و برچسب‌های عنوان. به نحوه سرچ کردن خود نگاه کنید؛ آیا تا به حال نشده است که برای پیدا کردن یک مطلب، جمله‌ای در گوگل بنویسید؟ در حال حاضر به دلیل حجم بالای اطلاعاتی کردن گوگل جای داده شده؛ استفاده از کلمات کلیدی بلند می‌تواند شانس شما را برای دیده شدن بیشتر کند. کلمات کلیدی بلند بسیار توصیفی هستند و در نتیجه محتوای شما را با هدف جستجو مطابقت می دهند. در قسمت پایین دو نکته بسیار مهم در مورد کلمات کلیدی بلند آورده شده است.

 

  • وقتی کاربران یک کلمه کلیدی بلند و توصیفی مرتبط با آنچه که به دنبال آن هستند را در صفحه گوگل می‌بینند، انگیزه پیدا می کنند تا روی URL شما کلیک کنند زیرا مطمئن هستند که پست یا مقاله شما حاوی اطلاعات مورد نظرشان است.

 

  • استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest یا نظیر آن مانند(Keyword tooles و …)کمک خواهد کرد که عبارت‌ها و کلمات کلیدی و مهمی که مردم سرچ می‌کنند را پیدا کنید.

 

توضیحات متا موثر بنویسید تا در Google pic ایندکس شوید

یکی دیگر از راه‌ها برای بهبود CTR ارگانیک یا نرخ کلیک، نوشتن توضیحات متا موثر است. اینها توضیحات می‌توانند تکه‌هایی از مطلب شما باشند که در زیر برچسب عنوان شما در SERP ظاهر می‌شوند. توضیحات متا موثر به کاربران اطلاع می دهد که صفحه شما در مورد چیست و همچنین آنها را وادار می کند تا روی پست شما کلیک کنند. باز هم، کلمات کلیدی شما در اینجا مفید خواهند بود. از آنها استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید که مقاله شما مشکلی را حل می کند که برای آن به پاسخ نیاز دارند. البته استفاده مکرر از کلمات کلیدی نیز اثر منفی خواهد داشت.

 

قرار دادن عکس دقیقا چقدر بروی بالا بردن نرخ کلیک تاثیر دارد؟

استفاده از تصاویر در پست‌های شما یک روش رایج است، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند CTR ارگانیک شما را بهبود بخشد؟ تصاویر موجود در محتوای شما یک راه قدرتمند برای افزایش تعامل هستند. آنها یک عنصر ضروری برای محتوای شما هستند که در قطعه های برجسته و سایر جعبه های اطلاعات در SERP ظاهر می شوند. اینکار نه تنها به دیدن شما در گوگل کمک می‌کند، بلکه شانس کلیک روی محتوای شما را در زمانی که کاربران به دنبال نتایج جستجو در بخش تصاویر می گردند نیز افزایش می‌دهد. برای انجام این کار، باید بهترین شیوه های سئوی تصویر مانند نامگذاری صحیح تصاویر و افزودن متن جایگزین را اجرا کنید.

 

  • سعی کنید نام انگلیسی انتخاب کنید.

 

  • اگر لوگو مخصوص خود را دارید؛ حتما آن را بروی عکستان قرار دهید.

 

از URL های توصیفی استفاده کنید؛ نکته کوچکی که نباید از آن گذشت!

URL صفحه شما یکی از بخش های اصلی اطلاعاتی است که در SERP ها نشان داده می شود. به این ترتیب، باید آن را برای کمک به بهبود CTR ارگانیک خود بهینه کنید. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که آن را تا حد امکان توصیفی کنید. سعی کنید به طور طبیعی کلمه کلیدی خود را در URL خود قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود تا هم ربات‌های گوگل و هم کاربران صفحهات شما را به راحتی تشخیص بدهند.

 

  • نکته دیگر برای بهینه‌سازی آدرس مطلب خود، کوتاه نگه داشتن آن است. این باعث می‌شود تا خواندن آن راحت‌تر شود. در نتیجه افراد بیشتری روی آن کلیک خواهند کرد.

 

  • اگر کاربر وردپرس هستید، می‌توانید URL خود را در تنظیمات پیوند ثابت خود تغییر دهید.

 

سایت خود را برای تمامی سایزها آماده کنید!

سایت خود را برای تمامی سایزها آماده کنید!

در جامعه امروز که تلفن‌های هوشمند تا حد زیادی جای خود را به رایانه‌ها دادند و بیشتر مردم از آن‌ها به عنوان وسیله مورد نظر خود استفاده می‌کنند. از همین رو بهینه‌سازی سایت شما برای نمایش در دستگاه‌های مختلف، یکی از کارهایی است که باعث افزایش نرخ کلیک بروی محتوای شما می‌شود.

 

از لیست در محتوا استفاده کنید

مردم این روزها به شدت به دنبال محتوایی هستند که در کوتاه‌ترین زمان نیازشان را برطرف کند. از همین رو قرار دادن لیست و درون محتوا تا حد زیادی به شما در بیشتر دیده شدن کمک می‌کند. همچنین ممکن است که گوگل لیست شما را به طور جداگانه از محتوا در صدر صفحه SERP شناسایی کند.

 

ممنون که تا انتهای مطلب “نرخ کلیک چیست” با ما همراه بودید. ما در بخش اول این مطلب سعی کردیم تا حد زیادی از هرآنچه باید از CTR بدانید را به شما بازگو کنیم. اما این پایان راه نیست. به زودی می‌توانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از زمان دقیق انتشار مقاله بعدی مطلع شوید. همچنین می‌توانید تمامی سوال‌ها و تجربیات خود را در انتهای این پست با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7192

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *