اهمیت سوشال مارکتینگ | صفر تا صد سوشال مارکتینگ

اهمیت سوشال مارکتینگ | صفر تا صد سوشال مارکتینگ | گمان

اهمیت سوشال مارکتینگ | صفر تا صد سوشال مارکتینگ

شاید هیچ شخصی فکر نمی‌کرد که زمانی نرم افزارهایی همچون اینستاگرام و تلگرام بتوانند تا این حد در زمینه مارکتینگ تعاریف گسترده‌ای پیدا کنند. به لطف آپدیت‌های مکرر و پیشرفت علم دیجیتال مارکتینگ علم سوشال مارکتینگ هم به وجود آمد تا صاحبان کسب و کار بتوانند با روش‌های مختلف مشتریان خود را درگیر کنند. در این مقاله می‌توانید صفر تا صد سوشال مارکتینگ را دریابید.

تعریف ساده سوشال مارکتینگ

سوشال مارکتینگ یکی جدیدترین مفاهیم دیجیتال مارکتینگ بوده که در قالب اپلیکیشن‌ها تعریف شده است. سوشال مارکتینگ شامل مجموعه عملیات‌های خواهد بود که شما در راستای دیده شدن در نرم افزارهای معروف انجام می‌دهید می‌شود.

 تعریف ساده سوشال مارکتینگ

چرا سوشال مارکتینگ مهم است؟

امروزه شبکه‌های اجتماعی بخش جدانشدنی زندگی روزمره مردم شده است. مردم برای تفریح و گذر زمان به اینستاگرام و نرم افزارهای مشابه مراجعه می‌کنند و شاید ساعت‌ها بدون اینکه متوجه شوند زمان خود را در این نرم افزارها می‌گذرانند. پس این نشان می‌دهد که مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی به چه میزان می‌تواند در رشد درآمد یک کسب و کار مهم باشد.

 

سوشال مارکتر کیست؟

سوشال مارکتر شخصی است که بتواند با توانایی‌ و اعمال استراتژی درست مخاطبان مخصوص خود را جذب کرده و نگه دارد. او باید شخصی مسئولیت پذیر نسبت به صفحه‌ی که شبکه‌های اجتماعی دارد باشد و به صورت منظم محتوای مناسب و خوب تولید کند. سوشیال مارکتر باید بتواند به راحتی مشتریان را به سمت وب سایت هدایت کرده و کاری کند تا آنها به تهیه محصولات یا خدمات ترغیب شوند.

سوشال مارکتینگ از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است

قدم اول در سوشال مارکتینگ چیست؟

شما در اولین قدم برای انجام سوشال مارکتینگ باید در شبکه‌های اجتماعی معروف و معتبر وارد شوید. سپس با تولید محتوای جذاب و مستمر برای کاربران در راستای برندسازی حرکت کنید. این کار یکی از عوامل جذب مخاطب بوده و باعث می‌شود تا مردم با خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا شوند.

 

قدم دوم در سوشیال مارکتینگ؛ آشنایی با بازار هدف

دومین گامی که در زمینه سوشال مارکتینگ باید انجام دهید؛ آشنایی با بازار هدف شماست. برای مثال شما نمی‌توانید بدون شناخت بازار هدفتان متوجه شوید که مخاطبان شما از چه جنسی هستند. با شناخت پیدا کردن در مورد این موضوع خیلی راحت می‌توانید محتوایی مخصوص به کاربر مورد نظر خود طراحی کنید.

 

قدم سوم؛ داشتن استراتژی محتوایی در سوشال مارکتینگ الزامیست

اگر هر چقدر هم که زمان برای تولید محتوا بگذارید اما استراتژی برای ارائه آن نداشته باشید؛ محتوای شما هیچگاه دیده نخواهد شد. پس بهتر است تا در گام سوم تقویم محتوایی برای یک ماه طراحی کنید تا بدانید که قرار است چه اتفاقاتی برای شما رقم بخورد. پیشنهاد می‌کنیم که حتما تقویم محتوایی خود را از روز روی تقویم سالانه نگاه کنید و بر اساس رویدادهای یک ماه برنامه محتوای برای خود بگذارید.

 

قدم چهارم؛ رقبای خود را تحلیل کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سوشیال مارکتینگ تحلیل رقباست. شما در بخش تحلیل رقبا باید از رفتار کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین رقبای خود را در کسب و کارتان به خوبی تحلیل کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا هم بتوانید نقاط ضعف و قوت رقبایتان را بشناسید و هم بتوانید از کارهای آن‌ها الگو برداری کنید. تنها توجه داشته باشید که کلمه الگو برداری به معنای کپی‌برداری نیست.

اقداماتی که باید در زمینه سوشال مارکتینگ انجام بدهیم

قدم پنجم؛ تحلیل محتوا در سوشیال مارکتینگ

بعد از این که مدتی از فعالیتان در شبکه‌های اجتماعی گذشت، شروع به تحلیل محتوا کنید. شما با این کار متوجه خواهید شد که بازخورد کدام یک از محتوا‌های که ارائه دادید مثبت و کدام منفی است. فقط حواستان باشد که حدودا هر هفته این موضوع را چک کنید. تحلیل محتوا نیز باعث می‌شود تا شما به سرعت متوجه شوید که با چه سبک محتوایی می‌توانید کاربران را جذب خود کنید.

 

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3267

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *