کلیدهای دیجیتال مارکتینگ | استراتژی مارکتینگ | گمان

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ | استراتژی مارکتینگ | گمان

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ | استراتژی مارکتینگ | گمان

آیا به دنبال درک چگونگی ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای یک مشتری یا حتی برای خودتان هستید؟ اگر به تازگی در صنعت شروع کرده اید، تمرین به تنهایی راهی عالی برای کسب تجربه است. روشی که شما به یک طرح دیجیتال مارکتینگ دیجیتال می‌پردازید، بر اساس اهداف کسب‌وکار فردی متفاوت است، اما قطعاً چند نکته وجود دارد که شما را در مسیر موفقیت نگه می‌دارد. اگر درگیر دیجیتال مارکتینگ هستید و به دنبال یک استراتژی هستید، این راهنما را دنبال کنید تا شما را در مسیر درست نگه دارد! ما در این مقاله قصد داریم تا کلیدهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم.

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ؛ یک چارچوب واقعی ایجاد کنید

قبل از انجام هر کاری، باید نقشه خود را ترسیم کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از جمله نقشه برداری محتوا، جدول زمانی و تقویم های سرمقاله. ابزارهای زیادی برای کمک به این سطح از مدیریت محتوا و برنامه ریزی وجود دارد. نکته مهم این است که چندین نتیجه ایده آل (واقع بینانه) ایجاد کنید و در عین حال فضایی برای عدم اطمینان باقی بگذارید. و شما می خواهید این کار را بر اساس مجموعه ای از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که با استراتژی و اهداف شما مرتبط هستند انجام دهید.

 

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ؛ KPI مناسب را در ابتدا شناسایی کنید

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ؛ KPI مناسب را در ابتدا شناسایی کنید

چگونه اهدافی را تعیین می کنید؟ شما باید معیارهای مناسبی را برای تمرکز روی آنها پیدا کنید تا بفهمید چگونه به نتایج نهایی خود رسیده اید. انتخاب KPIهای مناسب آنهایی که بیشتر نمایانگر حوزه های هدف کلیدی شما هستند به شما کمک می کند تا در هدف خود بمانید و درک کنید که کدام یک از اقدامات دیجیتال مارکتینگ شما واقعاً کار می کنند و کدام یک نیاز به بهبود دارند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در هنگام فهمیدن اینکه کدام KPI برای استفاده بهتر است فکر کنید:

  • یک KPI داده شده چگونه با هدف شما مرتبط است؟
  • دقیقاً چه چیزی را اندازه می گیرید؟
  • آیا چیزی که اندازه گیری می کنید با تجربه واقعی کاربر مرتبط است و اگر چنین است، چگونه؟
  • چقدر به نظارت و گزارش در مورد معیارهای خاص نیاز دارید و آیا این را در برنامه خود لحاظ کرده اید؟

نکته اصلی این است که رفتار انسان واقعاً چیزی است که بر ROI شما تأثیر می گذارد، بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه از نقطه نظر UX (تجربه کاربر) به آن نگاه کنید.

 

کلیدهای دیجیتال مارکتینگ؛ بدانید چگونه یک قیف موثر بسازید

کسانی از شما که در زمینه دیجیتال مارکتینگ سنتی (یا هر زمینه تجاری) تجربه دارید، باید با مفهوم قیف فروش آشنا باشید، که یک طرح کلی گام به گام از هر مرحله از سفر خریداران است. به چیزی شبیه به این تقسیم می شود:

  • گسترش: تبلیغات اینستاگرام، صفحه لندینگ، ویدیوهای توضیحی، اینفوگرافیک، مارکتینگ محتوا
  • تبدیل: رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ اطلاعاتی، مطالعات موردی، آزمون ها
  • پایان: سری ایمیل، بررسی ها، پرسشنامه ها
  • حفظ: پیشنهادات انحصاری، کاغذهای سفید، ایمیل ها، مسابقات، نظرسنجی ها

 

درک کنید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای موثر می شود

محتوا بسیار بیشتر از وبلاگ‌های عالی، توییت‌ها و تبلیغات فیسبوک است! کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا با آن خلاق شوید و برای این منظور، می‌خواهید در زمینه فناوری و جدیدترین روش‌های رسیدن به مخاطبان خود به‌روز باشید. چیزی که باعث ایجاد ارتباط و مشارکت واقعاً مؤثر می‌شود، توانایی شما برای گفتن یک داستان است و برای این منظور، استراتژی شما باید حول یک کمپین تبلیغاتی مؤثر متمرکز شود که کیفیت و ارزش بالایی دارد.

 

برنامه ریزی استراتژیک اما انعطاف پذیر

برنامه ریزی استراتژیک اما انعطاف پذیر

برنامه کلی شما هر چه باشد، باید جایی برای انعطاف پذیری باقی بگذارد. درست مانند دادن مهلت‌های «جعلی» هنگام واگذاری وظایف یا هدایت مشتریان، باید فضای کافی را نه تنها برای نوسانات زمانی، بلکه برای رویدادهای غیرمنتظره‌ای که می‌توانند بر حجم کار اصلی شما و همچنین بر کل تجارت تأثیر بگذارند.

این به این معنی است که برخی از نقاط “خالی” را در جدول زمانی خود بگذارید تا در حین حرکت آنها را پر کنید. همچنین به این معنی است که فضایی برای گنجاندن مواردی مانند رویدادهای جاری مرتبط، مقالات ویروسی از رقبا، یا سرمایه‌گذاری‌های غیرمنتظره در فن‌آوری جدید که می‌تواند برنامه شما را در جهت خاصی تغییر دهد، باقی بگذارید.

همانطور که بر روی برنامه خود کار می کنید، باید به طور مستمر نظارت داشته باشید و بررسی کنید و سوالاتی مانند:

  • کجا جای پیشرفت وجود دارد؟
  • چه KPIهایی واقعاً در این مرحله مرتبط هستند؟
  • اکثر ترافیک در کجا جریان دارد؟
  • چه ابزارهایی بهتر از دیگران کار می کنند تا همه چیز را مرتب نگه دارند؟

 

کتابخانه ای از محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

انواع مختلف محتوا اهداف متفاوتی دارند و برای این منظور باید ایده های مختلفی را در حین کار بر روی استراتژی بازاریابی دیجیتالی محتوای خود به کار ببرید. اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست که بتوانید قسمت اعظم محتوای خود را زودتر جمع کنید و آن را بر اساس کلمات کلیدی و برچسب‌ها سازماندهی کنید. محتوای همیشه سبز اصطلاحی برای محتوایی است که شما فقط باید یک بار ایجاد کنید و برای اهداف متعدد و حتی در چندین کانال ارزشمند است. این معمولاً مربوط به زمان یا رویداد نیست، اما بخش مهمی از خط داستانی برند، پیام اصلی و پیشنهادات کلیدی شما است.

 

یک جهت روشن را تجسم کنید

آیا محتوای شما مطابق با ترافیک و تعامل کلی در جهت خاصی پیش می رود؟ این همان چیزی است که باید در ابتدا و با پیشرفت در هر مرحله از استراتژی خود به کار ببرید. شما باید مراقب باشید که هر مرحله از قیف شما چقدر خوب کار می کند و اگر تبدیل های شما در نوسان است، به فعالیت های دوباره درگیر شوید.

 

به منظور ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ محتوای موثر، باید درک کاملی از مدیریت پروژه داشته باشید، که شامل یک چشم انداز کامل از برنامه و همچنین هر مرحله و تکه‌های موجود در موفقیت هر مرحله است. برای این منظور، یک استراتژی مارکتینگ محتوا نشان دهنده خوبی از هنر و علم آنچه در پشت صحنه می گذرد است. ممنون که تا انتهای مقاله کلیدهای دیجیتال مارکتینگ همراه ما بودید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مارکتینگ و تولید محتوا ما را در صفحه مجازی اینستاگرام دنبال کنید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7076

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *