دیجیتال مارکتینگ | انواع + مزایا بازاریابی دیجیتال | گمان

دیجیتال مارکتینگ | انواع + مزایا بازاریابی دیجیتال | گمان

دیجیتال مارکتینگ | انواع + مزایا بازاریابی دیجیتال | گمان

بازاریابی دیجیتال اقدامی است برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق کانال های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل. هر شکلی از بازاریابی که شامل دستگاه های الکترونیکی باشد، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. می توان آن را به صورت آنلاین و آفلاین انجام داد. در واقع، هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع مهم هستند. آیا می خواهید در مورد بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید؟ این راهنما همه چیزهایی را که برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ باید بدانید را پوشش می دهد.

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور خلاصه، بازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی اطلاق می شود که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام می شود که از نوعی کامپیوتر استفاده می کنند. این شامل تلاش های بازاریابی آنلاین است که در اینترنت انجام می شود. در فرآیند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است از وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای دستیابی به مشتریان استفاده کند.

 

تفاوت بازاریابی سنتی با مارکتینگ مدرن

بر خلاف بازاریابی سنتی، که ایستا است و اغلب به عنوان ارتباطات “یک طرفه” از آن یاد می شود، بازاریابی دیجیتال یک فرآیند همیشه در حال تغییر و پویا است. در غیر این صورت، مشتریان نمی توانند از طریق بیلبورد یا تبلیغات چاپی با کسب و کار تعامل داشته باشند، در حالی که بازاریابی دیجیتال راهی برای ارتباط دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتریان واقعی یا بالقوه آن فراهم می کند.

 

آیا روش های مختلفی برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟

آیا روش های مختلفی برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که کانال های مختلفی را برای ارتقای منافع تجاری به مشتریان احتمالی در بر می گیرد. بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، راه های بی شماری برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد. همانطور که گفته شد، چندین روش رایج برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله آن‌ها :

 

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) : سئو عملی برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی برای افزایش ترافیک آنلاین است.
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) : از تبلیغات آنلاین پولی برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می کند. SEM اغلب در ارتباط با SEO استفاده می شود.
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC) : یک روش آنلاین برای تبلیغات است که در آن یک کسب و کار تنها زمانی برای تبلیغات خود هزینه می پردازد که شخصی روی آنها کلیک کند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) : عمل استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات تجاری است. استفاده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی، که اغلب به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می شود، در SMM رایج است.
  • بازاریابی ایمیلی : بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها این امکان را می دهد که تبلیغات تجاری و تبلیغاتی ارسال کنند. محتوا مستقیماً از طریق ایمیل به مشتریان احتمالی می رسد. استفاده از خبرنامه های خودکار در این زمینه رایج است.
  • بازاریابی وابسته : بازاریابی وابسته یک تمرین مبتنی بر عملکرد است که اشتراک درآمد و پرداخت به ازای فروش (PPS) را در یک شبکه مشترک امکان‌پذیر می‌سازد.
  • بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا به انتشار و توزیع متن، ویدئو یا مطالب صوتی برای مشتریان به صورت آنلاین اشاره دارد. وبلاگ‌ها، ویدئوها و پادکست‌ها روش‌های رایجی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند در بازاریابی محتوا شرکت کنند.
  • تبلیغات بومی : تبلیغات بومی شامل ترکیب مواد بازاریابی در یک رسانه است که پیام اصلی و اهداف بازاریابی را به یک اندازه مهم می کند. محتوای حمایت‌شده، که در آن یک کسب‌وکار محتوای خود را در وب‌سایت دیگری پست می‌کند، روش رایج تبلیغات بومی است.

 

مزایایی دیجیتال مارکتینگ

با توجه به تنوع روش‌های بازاریابی دیجیتال، مجموعه‌ای از مزایای مشابه برای مزایای هوشمند دیجیتالی وجود دارد. در سطحی فراگیر، بازاریابی دیجیتال کسب و کارها را قادر می‌سازد تا در طول فعالیت‌های روزمره، مانند اسکن رسانه‌های اجتماعی، خواندن مقالات آنلاین، تماشای ویدیوها و غیره، به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

 

هزینه بازاریابی دیجیتال برای یک کسب و کار

پاسخ ساده این است که برای هر بودجه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد. انعطاف‌پذیری استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تقریباً برای هر اندازه کسب‌وکار، از کوچک تا بزرگ، مزایایی را به همراه دارد. با چنین طیف وسیعی از روش‌ها و استراتژی‌ها، نمی‌توان یک برچسب قیمتی یکسان برای بازاریابی دیجیتال ارائه کرد.

 

چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ را ایجاد و اجرا کنیم؟

فرآیند ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل مراحل حساسی است که باید با ملاحظات کافی صورت گیرد. این زمینه، اختصاص زمان و منابع به برنامه ریزی و ایجاد حیاتی است. اطلاعات، تجزیه و تحلیل ها و تحقیقات جمع آوری شده در حین برنامه ریزی و ایجاد می تواند تأثیر فوق العاده ای در طول اجرا داشته باشد.

 

هدف از طراحی استراتژی در بازاریابی دیجیتالی

اهداف استراتژی برند

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر باید نیازها و اهداف فردی کسب و کار مورد نظر را در نظر بگیرد. بر این اساس، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که برای یک فروشگاه کوچک «مادر و پاپ» کار می‌کند، احتمالاً برای یک برند جهانی نامناسب است. خبر خوب این است که بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از روش ها، کانال ها و استراتژی ها را ارائه می دهد. بنابراین، کسب‌وکارها با هر اندازه و تقریباً در هر صنعتی می‌توانند از بازاریابی دیجیتال تأثیر زیادی داشته باشند.

 

ممنون که تا انتهای مقاله دیجیتال مارکتینگ ما را همراهی کردید. شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی بیشتر ما را در صفحه مجازی اینستاگرام دنبال کنید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7070

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *