اصول تولید محتوا | صفر تا صد که تولید محتوا متنی | گمان

اصول تولید محتوا | صفر تا صد که تولید محتوا متنی | گمان

اصول تولید محتوا | صفر تا صد که تولید محتوا متنی | گمان

تولید محتوا یکی از مفیدترین و پرطرفدارترین مشاغلی است که طرفداران خود را دارد. بدون شک شنیده اید که بیل گیتس بارها در مورد تولید محتوا می گوید: «محتوا پادشاه است». بیل گیتس به خوبی از اهمیت تولید محتوا آگاه بود و این جمله معروف را همه شنیده اند. توجه به این نکته ضروری است که اگر اصول تولید محتوا به درستی رعایت شود، محتوای حرفه ای و عالی خواهید داشت. اگر می خواهید با اصول تولید محتوا آشنا شوید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

کلمات چه نقشی در تولید محتوا دارد

نویسندگان با هنر خارق‌العاده خود همواره در تلاش هستند تا محتوای حرفه‌ای خلق کنند. تولید محتوا بسیار مهم است. می توانید از آن برای معرفی کسب و کار و برند خود به همه استفاده کنید. کلمات نقش مهمی در تولید محتوا دارند و اگر در جای مناسب قرار گیرند تاثیر فوق العاده ای خواهند داشت.

 

هدف تولید محتوا را مشخص کنید

هدف تولید محتوا را مشخص کنید

با رعایت اصول تولید محتوا و توجه به جزئیات می توانید آثاری عالی خلق کنید. همانطور که مجسمه سازان می توانند مجسمه ای ماندگار خلق کنند، نویسندگان نیز قدرت خلق اثری منحصر به فرد و ماندگار را دارند. نویسنده اگر استعداد کافی داشته باشد و با ذوق و علاقه این کار را انجام دهد، می تواند خالق بهترین محتوا و اثر باشد. توجه داشته باشید که محتوا فقط متن نیست. محتوا همچنین می تواند ویدیویی یا ویدیویی باشد. هر محتوا هدف خاصی را دنبال می کند و بر اساس نیاز مخاطب تولید می شود. مثلا:

  • محتوایی که جنبه آموزشی و یادگیری دارد.
  • محتوایی که جنبه سرگرم کننده دارد.
  • محتوایی که مناسب کودک باشد و به زبانی روان و ساده نوشته شود.
  • مطالبی که جنبه علمی دارد و با دقت زیادی نوشته شده است.

 

عنوانی انتخاب کنید که دیده شوید

یکی از اصول تولید محتوا انتخاب عنوانی جذاب و ایده آل است. اگر عنوان جذاب باشد، باعث جلب توجه و تشویق خواننده به خواندن متن شما می شود. اگر متن عالی داشته باشید، اما عنوان خوبی نداشته باشد، مخاطب خود را از دست خواهید داد. پس بهتر است در انتخاب عنوان بسیار دقت کنید و آن را عنوانی حرفه ای و جذاب در نظر بگیرید. با انتخاب عنوان مناسب قدم اول را به خوبی بردارید. حال این سوال پیش می آید که یک عنوان مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از ویژگی های  منحصر به فرد بودن است. با توجه به اینکه مطالب و مقالات زیادی وجود دارد، ممکن است برخی از عناوین مشابه باشند. در این حالت خواننده مطالب را تکراری می پندارد و از خواندن آن اجتناب می کند. پس بهتر است عنوان منحصر به فردی را انتخاب کنید که مختص محتوای شما باشد و مخاطب را جذب کند.

 

کامل بنویسید تا دیده شوید

اصول تولید محتوا شامل بخش‌های مختلفی است که یکی از آنها تعداد کلمات محتواست. همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که مقالات طولانی تر از گوگل رتبه بالاتری دارند. پس بهتر است تعداد کلمات مقاله و محتوای خود و رتبه آنها را افزایش دهید. توجه به این نکته ضروری است که کیفیت مطالب در اولویت است و باید مطالب با کیفیت و طولانی بنویسید. گسترش بدون هدف و کیفیت ارزشی نخواهد داشت.

 

طوفان محتوا از مقدمه شروع می‌شود

مقدمه در تولید محتوای متنی بسیار مهم است

با یک مقدمه حرفه ای اصول تولید محتوا را رعایت کنید و متن خود را با قدرت زیاد شروع کنید. خوب است بدانید که مقدمه بعد از عنوان مهم است و نقش مهمی دارد. پس بهتر است آن را جدی بگیرید و یک مقدمه جالب ایجاد کنید که همه از خواندن آن لذت ببرند. هدف از نوشتن مقدمه جذب مخاطب است. اگر مقدمه طوفانی داشته باشید، مخاطبان خود را وادار می کنید تا متن شما را تا آخر بخوانند.

 

اول مخاطب را بشناسید؛ سپس بنویسید

با شناخت شخصیت مخاطبان خود اصول تولید محتوا را رعایت کنید. اگر محتوا برای طیف وسیعی از مخاطبان نوشته شود، چندان جذاب نخواهد بود. اما اگر برای گروه خاصی از افراد بنویسید، مخاطبان بیشتری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد محتوای عالی باید سلیقه و شخصیت مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، محتوای بهتری خواهید داشت.

 

محتوای ماندگار تولید کنید

اگر می خواهید محتوای شما ماندگار و ماندگار باشد، باید هر بار که خوانده می شود، در مورد محتوای تازه بنویسید. مثلا اخبار و رویدادها پس از مدتی مخاطب خود را از دست می دهند و جدید نخواهند بود. انتخاب موضوعاتی که طراوت خود را از دست ندهند و ماندگار باشند بهتر است. با ایجاد یک اثر ماندگار، می توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید و همیشه در ذهن خود بمانید. نویسنده ای که جلوه های ماندگاری دارد روز به روز محبوب تر و محبوب تر می شود.

 

ممنون که تا انتهای مقاله اصول تولید محتوای متنی با ما همراه بودید. شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی، ما را در اینستاگرام گمان دنبال کنید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *