5 نکته مهم برندسازی | چگونه شماره 1 باشیم | گمان

5 نکته مهم برندسازی | چگونه شماره 1 باشیم | گمان

5 نکته مهم برندسازی | چگونه شماره 1 باشیم | گمان

اصطلاح برندسازی، زمانی که به صورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرد، فقط باعث سردرگمی افراد می‌شود. از طرفی خیلی از افراد فکر می‌کنند که پروسه برندسازی بسیار راحت است و تنها با یک ایده خام نیز می‌توان شروع به کار کرد. اما این باور کاملا غلط بوده و خیلی از مردم در تله برندسازی راحت می‌افتند و حتی اگر ایده جالبی هم داشته باشند؛ برندشان نابود خواهد شد. با این حال، وقتی متوجه شوید که چه چیزی باعث می شود موتور برندینگ کار کند، همه چیز شفاف می شود. با همراه باشید تا 5 نکته مهم برندسازی برای شما مطرح کنیم.

تعریف که از برندسازی نمی‌شناسیم

تعریف عمیانه‌ای که از برندسازی در ذهن عموم وجود دارد؛ شهرت است. هر شخصی که به دنبال عرضه محصولات خود می‌گردد، فکر می‌کند که با تبلیغات گسترده می‌تواند در مسیر برندسازی قرار بگیرد. اما در حقیقت معنی کلمه برندسازی چیز دیگری است. برندسازی یعنی تبدیل یک کسب و کار به بهترین گزینه برای انتخاب مخاطب. این یعنی تبلیغات برند تنها قسمت بسیار کوچکی از استراتژی برندسازی است.

 

نخستین نکته مهم از برندسازی؛ درک مخاطبان

قبل از اینکه بتوانید یک برند بسازید، باید مخاطبان خود را درک کنید، به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند، ارزش‌ها، علاقه‌مندی‌ها و نکات دردناک و اینکه چگونه از استفاده از محصول یا خدمات شما سود خواهند برد. وقتی مخاطبان خود را درک کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که آنچه می فروشید و محتوایی که برای تبلیغ آن تولید می کنید به طور مداوم با آنها طنین انداز می شود؛ منجر به افزایش مشتری و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار خواهد شد.

 

نکاتی برای درک مخاطب:

  • بررسی داده‌های فعلی : اگر مخاطبی دارید، از Google Analytics برای بررسی داده‌های موجود استفاده کنید تا درک عمیق‌تری کسب کنید.
  • پرسونای خریدار بسازید : پرسونای خریدار به شما امکان می دهد خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود را درک کنید.
  • انجام نظرسنجی : نظرسنجی ها برای به دست آوردن پاسخ های خاص به سوالات مربوط به عملکرد برند، محصول و خدمات شما عالی هستند.
  • رقبای خود را رصد کنید : کشف کنید که آنها چه کاری را به درستی انجام می دهند و چگونه مخاطبان شما را هدف قرار داده و درگیر می کنند و مصرف کنندگان چگونه پاسخ می دهند.

 

وجه تمایز و مزیت رقابتی ایجاد کنید

در محیط کسب و کار رقابتی امروزی، باید تشخیص دهید که چه چیزی شما را از رقبای برندتان متمایز می کند تا یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. وجه تمایز برند شما می تواند جنبه یا ویژگی منحصر به فرد یا مزیت خاصی باشد که محصول یا خدمات شما برای بازار به ارمغان می آورد و شما را از رقبای خود متمایز می کند. تنها نکته این است که متفاوت بودن قالبا به معنی بهتر بودن نیست.

 

نکات متمایز کننده برند:

  • وجه تمایز شما باید واضح، مشخص، توصیفی و به زبانی باشد که مخاطب هدف شما آن را درک می کند.
  • از تست A/B استفاده کنید تا مشخص کنید کدام وجه تمایز بین مخاطبان شما تفاوت ایجاد می کنند.

 

مهم ترین نکته برندسازی؛ تعریف برند

مهم ترین نکته برندسازی؛ تعریف برند

یکی از 5 نکته مهم برندسازی این است که ابتدا یک تعریف کاملاً محکم برای برند ایجاد کنید. تعریف برندتان به شما کمک می کند تا در سطح شخصی تری با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. و پس از تعریف، می توانید هدف عمیق تر برند خود را با القای ارزش ها، شخصیت و هویت خود به آن منتقل کنید.

 

چگونه برند خود را تعریف کنیم:

  • هدف برند : هدف برند شما دلیلی است که شما در تجارت هستید و چگونه آن را به مخاطبان خود ارائه می دهید.
  • ارزش‌ها : ارزش‌های شما هسته برند شما هستند، چیزی که برای آن ایستاده‌اید. و آنها باید پیام روشنی را به مخاطبان هدف شما منتقل کنند که ارزش های شما برابر است.
  • شخصیت برند : برند شما به شخصیتی نیاز دارد که مناسب مخاطبان هدف شما باشد، بنابراین با آنها ارتباط برقرار می کند و درگیر می شود.

 

با طراحی مناسب، هویت بصری برند را مشخص کنید

تصوری که بینندگان با دیدن هویت بصری شما به دست می‌آورند، اغلب احساس آنها را نسبت به برند شما تعیین می‌کند. تاثیرگذار بودن در بخش هویت بصری یکی از 5 نکته مهم برندسازی است. هویت بصری هر چیزی را که مخاطب هدف شما می بیند توصیف می کند، از جمله تصاویر محصول، اینفوگرافیک ها، لوگو، و چیدمان و طراحی داخلی وب سایت شما. و این تصاویری است که انتخاب می کنید به متمایز کردن برند شما از رقبا و انتقال پیام منحصر به فرد شما به مصرف کنندگان کمک می کند.

 

 عناصر هویت بصری:

  • لوگو : لوگو لنگر برند شماست. این باید با شخصیت و ارزش های برند شما آمیخته شود. در حالی که ابزارهای لوگو وجود دارد که این کار را آسان‌تر می‌کند، بهتر است یک حرفه‌ای را استخدام کنید.
  • گرافیک : می تواند شامل نمادها، انیمیشن ها و تصاویر در مقیاس کامل باشد. و هر تصویر دیگری که برای تبلیغ برند شما طراحی شده یا طراحی شده است.
  • تایپوگرافی : تایپوگرافی سبک و شکل متنی است که در برند شما استفاده می شود. برای اطمینان از تطبیق پذیری و هویت بصری، یک قلم مرتبط برای لوگوی خود، یک فونت تیتر تمیز، یک فونت ساده برای محتوای خود انتخاب کنید.
  • پالت رنگ : از یک طرح رنگی برای شناسایی برند خود استفاده کنید. رنگ اصلی را به عنوان رنگ اصلی برند خود، پس‌زمینه ثانویه و رنگ برجسته برای دکمه CTA انتخاب کنید تا توجه کاربران را جلب کند.

 

استراتژی برند خود را بسازید

استراتژی برند خود را بسازید

از آنجایی که هر برندی می خواهد تا حد امکان به مخاطبان زیادی دست یابد، رقابت بازاریابی بسیار شدید است. بنابراین، منطقی است که بگوییم، هر چه درصد مصرف‌کنندگانی که در مورد برند شما یاد می‌کنند بیشتر باشد، شانس شما برای متمایز شدن از بین جمعیت بیشتر است. بنابراین استراتژی برند مستحکم یکی از اصول کلیدی برندسازی است. یک استراتژی برند که از رویکرد بازاریابی چند کانالی استفاده می‌کند می‌تواند به شما در یافتن این مشتریان کمک کند.

 

نکات استراتژی برند:

 

  • سازگار باشید : ثبات برند به پیامی که شما منتقل می کنید اشاره دارد. شما با استفاده از یک صدا در تمام کانال های بازاریابی خود، برند خود را تقویت می کنید.
  • سایت خود را بهینه کنید : بله، سئو مهم است، اما باید وب سایت خود را نیز بهینه کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما جذاب است، طراحی کاربر پسند است و در یک لحظه بارگذاری می شود.
  • از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید : رسانه‌های اجتماعی برای ارتقای برند بسیار مهم هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند با مخاطبان خود در سطحی صمیمی ارتباط برقرار کنید. و می توانید از آن برای ایجاد لینک و هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید.
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید : وبلاگ نویسی به افزایش دید برند شما کمک می کند، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد و اعتبار نام تجاری شما را در عین افزایش دامنه آن افزایش می دهد.
اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7062

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *