اینستاگرام مارکتینگ | صفر تا صد روش های بازاریابی اینستاگرام | گمان

اینستاگرام مارکتینگ | صفر تا صد روش های بازاریابی اینستاگرام | گمان

اینستاگرام مارکتینگ | صفر تا صد روش های بازاریابی اینستاگرام | گمان

وقتی اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 وارد صحنه شد، درست مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری پر از عکس‌های سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا بود. اما حالا برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و کمی با دقت بیشتری نگاه کنید. آیا Instagram تبدیل به یک بازارچه رنگارنگ و متنوع نشده است؟ تبدیل اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی کامل تقریباً در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و حالا مسیر درآمدزایی در این پلتفرم به شدت هموار خواهد بود. در این مقاله نیز قصد داریم تا از نقطه صفر اینستاگرام مارکتینگ شروع کنیم تا شما کمی بیشتر در بازاریابی این پلتفرم آشنا شوید.

بازاریابی اینستاگرام؛ شاه کلید موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک

همه ما می دانیم که اینستاگرام چقدر برای به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها با دوستان و خانواده ما عالی بوده اما در کنار آن، کانالی باورنکردنی برای بازاریابی تجارت الکترونیک خواهد بود. اما چرا؟ یک دلیل واضح فرمت اینستاگرام است. به دلیل این ماهیت بصری، اینستاگرام فرصت های گسترده ای را برای مشاغل تجارت الکترونیکی که به دنبال نمایش محصولات خود هستند، در اختیار دارد. چه از طریق عکس‌های معمولی، ویدئوها یا استوری‌های اینستاگرام، میلیون‌ها کسب‌وکار یاد گرفته‌اند که ایجاد حضور بصری در اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی به بازاریابی در تجارت الکترونیک کمک کند.

 

چرا اینستاگرام مارکتینگ؛ تعامل با مخاطب

همچنین این واقعیت وجود دارد که کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران عادی رسانه های اجتماعی درگیر هستند. و در حالی که به نظر می رسد روندها نشان می دهد که تعامل اینستاگرام در حال کاهش است موضوعی که در بخش های بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد؛ این پلتفرم همچنان در مقایسه با توییتر و فیس بوک نرخ تعامل بالاتری را برای مشاغل ایجاد می کند.

 

نرخ تاثیر پذیری کاربران Instagram

اما کاربران اینستاگرام فراتر از تعامل ساده هستند – آنها معمولاً خریداران آنلاین نیز هستند. طبق یک مطالعه جدید در سال 2021، ۷۲ درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن چیزی در اینستاگرام تصمیم به خرید می‌گیرند که محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها شامل لباس، آرایش، کفش و جواهرات است. این یعنی نرخ تاثیرگذاری این پلتفرم به شدت بالاست. بازاریابی اینستاگرامی می‌تواند بحث فروش را نیز تحت تاثیر قرار بدهد.

 

روش های بازاریابی در اینستاگرام؛ همین الان اکانتتان را بیزینسی کنید

قبل از اینکه به برنامه بازاریابی اینستاگرام خود فکر کنید، مطمئن شوید که یک حساب تجاری اینستاگرام دارید. تغییر نمایه فعلی خود به یک حساب تجاری آسان است. کافی است به تنظیمات خود بروید و روی «Switch to Business Profile» کلیک کنید. داشتن اکانت تجاری مزایای خاص خودش را دارد. برای مثال، فالوورها می‌توانند روی دکمه تماس شما کلیک کنند تا درست از طریق صفحه اینستاگرام با شما ارتباط برقرار کنند؛ دقیقا مانند وب سایت شما.

علاوه بر این، به عنوان یک برند معتبر در بین مخاطبان خود اعتبار کسب خواهید کرد. پروفایل تجاری به شما امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی متا، تبلیغات اینستاگرام ایجاد و منتشر کنید. همچنین می توانید به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، به نام Insights، دسترسی داشته باشید که آماری در مورد برداشت ها و دسترسی پست های شما ارائه می دهد.

 

تا می توانید از ابزار رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید

تا می توانید از ابزار رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید

پروفایل های تجاری در اینستاگرام با پروفایل های تجاری متا تفاوت چندانی ندارند. از طریق Insights، می‌توانید آمارهایی مانند برداشت‌ها، داده‌های تعامل و موارد دیگر را مشاهده کنید. حتی می‌توانید اطلاعات جمعیتی فالوورهای خود، از جمله اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت آنها را به‌دست آورید. این ابزارهای رایگان قیمتی ندارند زیرا می توانید از آنها برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوای شما استفاده کنید. هرچه بیشتر در مورد نحوه تعامل کاربران با پست های خود بدانید، بهتر می توانید محتوای خود را برای افزایش تعامل تنظیم کنید.

 

قلاب فروشی به نام تیزر تبلیغاتی نامحسوس

کمی دقیق‌تر به این بخش دقت کنید. آیا تا به حال در زمان دیدن عکس و فیلم یا خواندن متن در Instagram گول خورده‌اید؟ در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ تا حد زیادی پیشرفت کرده و شما به راحتی نمی‌توانید بین محتوای آموزشی و تبلیغاتی تفاوت را پیدا کنید. پس یکی از بهترین روش های بازاریابی در اینستاگرام ساخت تیزرهای تبلیغاتی نامحسوس است. اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست. اگر کارت‌های خود را درست بازی کنید و کاربران را آزار ندهید قطعا قلاب فروشتان با ماهی از آب بیرون خواهد آمد. البته اگر اینکار را ناشیانه انجام دهید؛ به احتمال فراوان دیگر دنبال کننده‌ای نخواهید داشت.

 

ایجاد اعتماد سازی پس از فروش

ایجاد اعتماد سازی پس از فروش

یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای اینستاگرام مارکتینگ بعد از فروش آغاز می‌شود. شما دقیقا پس از فروش محصول باید نظر و حتی از عکسی از محصولی که برای مشتریانتان ارسال کردید در صفحه تجاری به اشتراک بگذارید. اینکار باعث می‌شود تا در ناخودآگاه مخاطبان خود که برای خرید از شما دو دل هستند؛ حس امنیت ایجاد کنید. این روش در بازاریابی اینستاگرام به شدت تاثیرگذار است.

 

تیر خلاص را با استفاده از ریلز مشتری بزنید

تیر خلاص را با استفاده از ریلز مشتری بزنید

ریلزها یکی از ابزارهایی است که به شدت میان مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تا به حال از این ابزار استفاده نکردید، بی درنگ به سراغش بروید. ریلزها به نسبت ویدیوها و عکس‌ها با سرعت بسیار بیشتری ترند شده و در اکسپلور می‌روند. البته خود اینکار کمی دقت می‌خواهد و سلیقه می‌خواهد. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که شما به راحتی می‌توانید با یک تلفتن همراه ساده نیز ادیت عکس و فیلم‌ها را انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید حواستان باشد این است که از طریق insight، بهترین زمان منتشر کردن reels ها را پیدا کنید.

 

ممنون که تا انتهای بخش اول صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ با ما همراه بودید. ما در این قسمت سعی کردیم تا تعدادی از روش های بازاریابی اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. برای قسمت های بعدی نیز به شما قول میدهیم تا به صورت موشکافانه‌تر در مورد مبحث بازاریابی در اینستاگرام با شما سخن بگوییم. اگر نیز سوالی برایتان پیش آمده می‌توانید به دایرکت صفحه اینستاگرام ما پیام دهید یا در انتهای این مقاله نظر خود را برای ما ثبت کنید.

 

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=7173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *