روز جهانی وب | 10 مرداد + تاریخچه

روز جهانی وب | 10 مرداد + تاریخچه | گمان

روز جهانی وب | 10 مرداد + تاریخچه

روز جهانی وب یک جشن جهانی است که به مرور وب اختصاص داده شده است، فعالیت آنلاینی که تمام هستی را به نوک انگشتان شما می آورد و دانش زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. 31 آگوست یا 10 مرداد به نام این روز شناخته می‌شود. حال با ما همراه باشید تا شما را با تاریخچه این روز آشنا کنیم.

با روز جهانی وب آشنا شوید

نماد وب world wide web

نمی توان اهمیت شبکه جهانی وب را انکار کرد. در واقع، اکثر مردم به منظور یافتن اطلاعات و انجام وظایف به صورت آنلاین هر روز به این شبکه متکی هستند. وب برای بسیاری از مشاغل نیز ضروری است. بنابراین، درست است که ما یک روز برای گرامیداشت این موضوع داشته باشیم، و این همان چیزی است که این روز در مورد آن است.

 

مزایای که از این شبکه باید بدانیم

شبکه جهانی وب انجام بسیاری از کارهایی را که قبلاً به سادگی قابل دستیابی نبودند را ممکن ساخته است. این شامل برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده که در آن سوی دنیا زندگی می‌کنند نیز می‌باشد. همچنین یافتن اطلاعات در مورد تقریباً هر موضوعی از طریق شبکه جهانی وب ممکن خواهد بود. واقعاً بسیار قابل توجه است که به قدرتی که امروزه اینترنت دارد و اینکه چگونه زندگی ما را به طرق مختلف غنی کرده است، فکر کنیم.

 

تفاوت شبکه جهانی وب و اینترنت

برای درک تاریخچه این روز، درک تاریخچه وب جهانی بسیار مهم است. بسیاری از مردم فکر می کنند که این شبکه و اینترنت چیزهای مشابهی هستند، بنابراین از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، در واقع این مورد نیست. تاریخچه اینترنت بسیار فراتر از وب جهانی است. این مجموعه در واقع یک رسانه اطلاعاتی جهانی است که از طریق آن افراد می توانند با استفاده از رایانه خود در هنگام اتصال به اینترنت به آن دسترسی داشته باشند.

 

تاریخچه شبکه جهانی وب

شبکه جهانی وب توسط تیم برنرز لی در سال 1989 در مرکز سرن در ژنو، سوئیس، به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با همکاران از طریق هایپرلینک ها طراحی شد. ربع قرن بعد، WWW به ابزار اصلی تعامل، مبادله و ارتباط بین انسان ها تبدیل شد و درهای فرصت را برای مردم به گونه ای باز کرد که برای نسل های گذشته غیرقابل تصور بود.

مطمئناً جالب است که به تاریخچه شبکه جهانی وب نگاهی بیندازیم، زیرا در طول سال ها رشد قابل توجهی داشته است. این شبکه در سال 1993 رشد چشم‌گیری داشت. در آغاز سال، تنها 50 سرور در سراسر جهان وجود داشت. با این حال، این تعداد تا اکتبر همان سال به بیش از 500 سرور آنلاین افزایش یافته بود.

 

روزی که باید جشن بگیریم

یک روز جهانی وب

ما روز جهانی وب را با آنلاین شدن، گرفتن سلفی های عجولانه برای پست کردن در پلتفرم های اجتماعی، بحث با ترول ها در وبلاگ ها، یادداشت برداری از پادکست ها، برگزاری کنفرانس های VoIP برای بحث در مورد آب و هوا، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در سرورهای سراسر دنیا، همگام سازی عکس ها جشن می گیریم. برای دیدن تمام خانواده، قرار ملاقات های دکتر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و به طور کلی نظرات خود را در بحث هایی که اغلب درباره هیچ چیز سر و صدا می کنند بیان کنیم.

 

به چه کاری در این روز مشغول شویم

شبکه اینترنت همه رو به هم وصل می کند

همچنین می توانید روز خود را صرف یادگیری بیشتر در مورد شبکه جهانی وب کنید. این شامل تاریخچه وب و همچنین کشف بیشتر در مورد قابلیت های وب امروزی می شود. کارهای بسیار متفاوتی وجود دارد که اکنون می توان به صورت آنلاین انجام داد. بسیاری از مردم به سادگی از پتانسیل کامل این مجموعه آگاه نیستند. به همین دلیل است که این روز فرصت مناسبی را برای کاوش عمیق تر و اطمینان از استفاده کامل از وب به شما ارائه می دهد.

 

خب ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. ما در این مقاله سعی کردیم تا درباره روز جهانی وب با شما سخن بگوییم و کمی از تاریخچه مبهم این روز پرده برداری کنیم. در ضمن شما می‌توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا از جدیدترین و بروزترین اخبار درباره مارکتینگ، تولید محتوا و رویدادهای مربوطه بخوانید و آگاه شوید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3302

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *