چشم انداز برند چیست؟ | نگاه کلی به برندسازی

چشم انداز برند چیست؟ | نگاه کلی به برند سازی | گمان

چشم انداز برند چیست؟ | نگاه کلی به برندسازی

اگر سال‌های برای برند شدن تلاش کردید و به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله را همین جا رها کنید. چرا که قطعا در زمانی که برندتان را ساخته‌اید تا به امروز قطعا چندین بار پیشنهاداتی دریافت کرده‌اید اما به هیچکدام از آن‌ها گوش نداده‌اید. پس اگر می‌خواهید به همین روند ادامه دهید، بقیه این مقاله به درد شما نمی‌خورد. داشتن چشم انداز یکی از اصلی‌ترین قدم‌هایی است که هر شرکت برای برند شدن باید بردارد.

مفهوم ساده چشم انداز چیست؟

چشم انداز یعنی رویایی که به هدف تبدیل می‌شود و شما در راستای رسیدن به آن گام بر می‌دارید. حال باید بر اساس همین چشم انداز قوانین و چارچوب‌های را برای خود مشخص کنید تا به برند شدن نزدیک شوید.

 

چرا باید چشم انداز داشته باشید؟

جواب این سوال بسیار ساده است. فرض کنید که در سن 20 سالگی وارد دانشگاه بزرگی می‌شوید و قصد دارید تا بدون فکر کردن و در یکی از رشته‌های آن دانشگاه تحصیل کنید. آیا می‌توانید تا انتها در رشته‌ای که انتخاب کردید بمانید و زده نشوید؟ یا حتی اگر در آن رشته فارق التحصیل شدید، آنقدر علم دارید تا بتوانید کار پیدا کنید؟ پس انتخاب چشم انداز از شروع کردن به کار نیز مهم‌تر است؛ چرا که به شما کمک می‌کند که بدانید قرار است که در چه راستایی گام بردارید.

 

در انتخاب چشم انداز ترسو نباشید!

بز‌‌رگ‌ترین گامی که در راستای چشم انداز برداریم، بلند پروازی است. اگر بلند پرواز نباشید و چشم انداز‌های ساده و قابل دسترس انتخاب کنید، خیلی زود در مسیر برند شدن شکست خواهید خورد؛ چرا که اگر به اهداف بزرگ فکر نکنید، برند شما کوچک خواهد ماند. شاید در ابتدا انتخاب یک چشم انداز بلند مدت دشوار به نظر برسد اما پس از گذشت مدتی که در مسیر درست قدم بگذارید این سختی به آسانی تبدیل خواهد شد.

 

از برندهای معروف الگوبردارید کنید!

چشم انداز برند چیست؟ | نگاه کلی به برند سازی | گمان

با کمی تحقیق درباره چشم انداز‌های شرکت‌های بزرگ می‌توانید مسیر رسیدن به چشم انداز برندتان را روشن کنید. برای مثال شرکت IKEA یکی از بارزترین نمونه‌هایی است که با انتخاب یک چشم انداز درست و رویایی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت و امروز این شرکت به عنوان یکی از یکه تازان صنعت لوازم خانگی در جهان شناخته می‌شود. البته حواستان باشد تا فقط الگو برداری کنید نه کپی! گاهی ممکن است این چشم اندازها بسیار مناسب باشند اما نه برای همه. پس سعی کنید تا از برند‌های نزدیک به کار خودتان الگو برداری کنید.

 

با انتخاب یک چشم انداز درست در کارکنان خود تعهد ایجاد کنید

اگر یک هدف بلند مدت و مناسب برای خود مشخص کنید و این اطمینان را به کارکنان خود بدهید که اگر در راستای رسید به هدف شما، آن‌ها نیز به اهداف خود می‌رسند؛ کارمندان شما به شرکت تان متعهد خواهند شد. پس تا می‌توانید در راستای ساخت اهداف مشترک با همکاران خود در تعامل باشید. سعی کنید تا می‌توانید درباره چشم انداز خود با تمامی کارکنان صادق باشید تا آن‌ها بتوانند به شما اعتماد کنند.

 

ماموریت چیست؟

ماموریت مجموعه کارهایست که در راستای رسیدن به چشم انداز باید انجام دهید. حواستان باشد تا چشم انداز را ماموریت اشتباه نگیرید. خوب است بدانید که اگر چشم انداز خود را درست انتخاب نکنید هر چقدر هم که ماموریت را درست انجام دهید، باز به هدفی که می‌خواهید نمی‌رسید. پس در اصل ماموریت به تنهایی نمی‌تواند شما را در مسیر برند سازی موفق کند.

 

چگونه از ماموریت های خود آگاه شویم؟

چشم انداز برند چیست؟ | نگاه کلی به برند سازی | گمان

در مسیر رسیدن به چشم انداز و اهداف شرکت، شاید هزاران بار به مشکل بربخورید. این مشکلات ممکن است کوچک یا بزرگ باشند. پس تا می‌توانید با تعیین چشم انداز، مسیر خود برای شناخت مشکلات را هموارد کنید. سپس بعد از فهمیدن مشکلات ماموریت‌هایی تعیین کنید تا موانع و مشکلات را از سر راه خود بردارید.

 

ارزش ها یکی دیگر از مهم ترین اصل های رسید به چشم انداز

اگر برند شما ارزشی نداشته باشد، هیچ کس به شما و برندتان باور نخواهد داشت. در واقع ارزش‌های شرکت شما همان باورهایی عمیقی هستند که در راستای انجام درست ماموریت‌ها باید انجام دهید تا به چشم انداز برند خود برسید. شما براساس این ارزش‌ها متوجه خواهید شد که چگونه با کارکنان و مشتریان خود رفتار کنید.

 

در آخر باید متذکر شویم که اگر به چشم انداز، ماموریت یا باور خود ایمان نداشته باشید نمی‌توانید در راستای رسیدن به آن‌ها ثابت قدم باشید. پس قبل از هر چیزی سعی کنید تا در نخستین گام به خودتان و چشم اندازتان ایمان داشته باشید و به هیچ عنوان در این مسیر خسته یا دل سرد نشوید.

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذارید
لینک کوتاه:
http://goman.ir/?p=3098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *